Allt högre krav på företags hållbarhetskommunikation på webben – se filmen här!

Årets resultat från Webranking by Comprend är här och datumet för lanseringen av årets CSR Spotlight- rapport närmar sig.

För 19e året i rad har Comprend genomfört Europas ledande undersökning av företagswebbplatser och den enda globala rankingen som bygger på de viktigaste frågorna ur ett intressentperspektiv. Rankingen gör en djupgående analys av företagskommunikation på webben och inkluderar information om företagsinformation, bolagsstyrning, finansiell information, karriär och CSR.

Webrankingen 2015-2016 inkluderar cirka 500 svar från kapitalmarknad och jobbsökanden, och rankar mer än 800 företag, bland annat de 500 största noterade företagen i Europa och de 100 största noterade företagen i Sverige. Resultaten från Webrankingen publiceras i media och varje företag kan ta del av sina detaljerade resultat i Webranking-rapporten. Vill du veta mer om rankingen se, comprend.com/webranking.

Sju av tio vill se miljömålen

Varje år sammanställer Hallvarsson & Halvarsson CSR Spotlight-rapporten som baseras på data från Webranking by Comprend. I rapporten presenteras det senaste kring digital CSR-kommunikation, trender, och årets vinnare inom olika kategorier. Årets webrankning visar bland annat att sju av tio vill att företag presenterar miljömål samt mätbara resultat på sin webbplats. Därutöver är CSR-strategin och företagens Code of Conduct väsentlig information att tillhandahålla. Årets viktigaste fråga är företagens skatterapportering som överraskande tar sig upp på första plats med hela tre fjärdedelar av de tillfrågade som anser att frågan är viktig.

 

DI-annons