Jung och Hallvarsson & Halvarsson Group ritar om PR-kartan

Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Jung Relations, en av Sveriges främsta kreatörer inom marknadskommunikation. Jungs grundartrio blir partners och delägare i H&H Group. Jungs fokus på populärkultur och varumärken i samarbete med gruppens övriga byråer ger unika utvecklingsmöjligheter och styrka i kunderbjudandet.

”Jung är en av Sveriges mest prisbelönta byråer med inriktning på att bygga emotionella varumärken. Vi skapar nu tillsammans en komplett och samstärkande kombination av kompetenser inom marknadskommunikation, PR och Corporate Communications. Vår gemensamma vision är en grupp som kan ta ledningen i en fortsatt snabb omvandling av branschen och ta våra kunders kommunikation till nya nivåer. Jung ska fortsätta att konkurrera i gränslandet mellan PR, digital och köpt kommunikation och ska även injicera hela gruppen med sin kreativitet och innovationskraft”, säger Martin Petersson, vd för Hallvarsson & Halvarsson Group.

Jung Relations grundades 2003 och har idag 35 medarbetare som arbetar med starka konsumentvarumärken som bl.a. Volvo Cars, Svenska Spel, Absolut Vodka, P&G, Adidas och Sony Mobile. Jung har korats till årets europeiska konsumentbyrå i Sabre Awards och Holmes Report har flera gånger listat Jung som en av världens mest kreativa PR-byråer. Jung är en av de mest prisbelönta byråerna i den svenska tävlingen Spinn.

Claes Bodén, en av grundarna till Jung Relations, säger:
”Vi har blivit uppvaktade av flera stora nätverksbyråer, men det har aldrig klickat på samma sätt som med H&H Group. Vi är olika i vår specialistkompetens men delar samma nyfikenhet, entreprenörskap och övertygelse om att förtroende är något man förtjänar. Jung ska förstärka sin position som kreativ hybridbyrå, samtidigt blir vi en viktig pusselbit i en oberoende PR-koncern. Successivt ska vi flytta fram positionerna för PR-driven kommunikation, kombinera våra kompetenser, bygga nya erbjudanden och hjälpa våra uppdragsgivare att bli ännu mer angelägna och meningsfulla i sin kommunikation.”

Jimmy Rodhelind, vd för Jung:
”Vi får möjligheter att bygga ett ännu bättre Jung och utveckla vår unika förmåga att göra varumärken till samtalsämnen. I den fortsatta integrationen mellan förtjänade och köpta kanaler ger gruppen oss ytterligare bredd, djup och resurser för att produktutveckla och stärka den utveckling vi är mitt inne i.”

 

För kontakt:

Martin Petersson, vd H&H Group
0709-711 291, martin.petersson@halvarsson.se

Claes Bodén, medgrundare Jung Relations
0704- 971 511, claes.boden@jungrelations.com

Pressmeddelande

Bild: Jimmy, Martin, Claes