Två bidrag nominerade i Svenska Publishingpriset

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Hallvarsson & Halvarsson är stolta att vara nominerade med två trycksaker – Coop Sverige Årsrapport 2015 och Electrolux Årsredovisning 2015. Sedan början av 1990-talet har Publishingpriset delats ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Publishingpriset, som är fristående från branschens organisationer, är…

H&H:s ÅR-seminarium 2016 – att växa värdet av årsredovisningen

Pingst har passerat. Midsommar står för dörren. Då är det som vanligt dags för en annan tradition i fägringens tid – Hallvarsson & Halvarssons årliga årsredovisningsseminarium. Tillsammans avslutar vi säsongen och kickstartar den nya genom att ta del av initierade föredrag om bland annat goda exempel och tydliga trender, integrerad rapportering och hur man skördar…

En kampanj som lyfter

Flygande fågel får något, sittande fågel får inget. Detta bevingade ord kan tjäna som motto för den profilerande annonskampanj som advokatfirman Vinge just nu rullar ut i olika media. Vad är det som differentierar en advokatfirma från en annan? På ytan och utifrån sett är det svårt att se skillnader. Syftet med den av Hallvarsson…

Bättre content bygger varumärket

I takt med att företag ökar närvaron på sociala medier och traditionella kundbrev ersätts av poddar och andra digitala kanaler dito ökar kraven på texterna som publiceras. Ofta kallas sådana texter ”content” och tendensen är att företag talar i en allt ledigare ton med sina kunder och att innehållet blir allt mer allmängiltigt och mindre…

Inga förväntningar? Inget varumärke.

Det brukar heta att ett varumärke är summan av omgivningens alla intryck av företaget. I samma andetag nämns ofta att varumärket kräver en tydlig idé om riktning och differentiering samt en plan för hur det ska märkas i allt från kommunikation till affärsutveckling. Den stora utmaningen ses traditionellt som att få ihop helheten så att…