Hallvarsson & Halvarsson logotyp
Nyheter

Svenska vinnaren ABB lanserade årets CSR spotlight-rapport

Den 6 april presenterade Hallvarsson & Halvarsson och Comprend årets resultat från CSR-sektionen i årets Webranking by Comprend. Det är Europas största webbundersökning om företagskommunikation på nätet. Enligt undersökningen är ABB bäst i Sverige på CSR-kommunikation på webben. Utvalda resultat finns med i året spotlight-rapport som även samlar andra spaningar och trender inom hållbarhet.

Rapporten och CSR-resultaten presenterades vid ett fullsatt seminarium med ett 50-tal företagsrepresentanter och andra verksamma inom området här på Hallvarsson & Halvarsson. Helena Wennergren från Comprend beskrev metodiken bakom undersökningen och vad olika målgrupper efterfrågar, och Johanna Bark och Sara Andersson från Hallvarsson & Halvarsson som satt ihop rapporten presenterade några av de viktigaste CSR-resultaten.

Suzanne Lagerholm, Kommunikations­direktör ABB Sverige lyfte fram goda exempel på hur de arbetar med hållbarhet i sina kommunikations­kanaler. Enligt dem är webben navet, och förankring hos medarbetare är deras främsta framgångsfaktor. Övriga talare och experter från H&H Grop som deltog var Jessica Bissmark, Springtime, Dora Streiffert, Jung Relations och Fiona Miller, Involve.

Klicka här för att läsa årets spotlight-rapport.

 

Cookies
This website uses cookies as described in our Cookie policy. To see what cookies we serve and set your own preferences, please use your web browser's settings. Otherwise, if you agree to our use of cookies, please continue to use our website.