12 april 2016

Svenska vinnaren ABB lanserade årets CSR spotlight-rapport

Den 6 april presenterade Hallvarsson & Halvarsson och Comprend årets resultat från CSR-sektionen i årets Webranking by Comprend. Det är Europas största webbundersökning om företagskommunikation på nätet. Enligt undersökningen är ABB bäst i Sverige på CSR-kommunikation på webben. Utvalda resultat finns med i året spotlight-rapport som även samlar andra spaningar och trender inom hållbarhet.

Rapporten och CSR-resultaten presenterades vid ett fullsatt seminarium med ett 50-tal företagsrepresentanter och andra verksamma inom området här på Hallvarsson & Halvarsson. Helena Wennergren från Comprend beskrev metodiken bakom undersökningen och vad olika målgrupper efterfrågar, och Johanna Bark och Sara Andersson från Hallvarsson & Halvarsson som satt ihop rapporten presenterade några av de viktigaste CSR-resultaten.

Suzanne Lagerholm, Kommunikationsdirektör ABB Sverige lyfte fram goda exempel på hur de arbetar med hållbarhet i sina kommunikationskanaler. Enligt dem är webben navet, och förankring hos medarbetare är deras främsta framgångsfaktor. Övriga talare och experter från H&H Grop som deltog var Jessica Bissmark, Springtime, Dora Streiffert, Jung Relations och Fiona Miller, Involve.

Klicka här för att läsa årets spotlight-rapport.