14 september 2016

Två bidrag nominerade i Svenska Publishingpriset

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Hallvarsson & Halvarsson är stolta att vara nominerade med två trycksaker – Coop Sverige Årsrapport 2015 och Electrolux Årsredovisning 2015.

Sedan början av 1990-talet har Publishingpriset delats ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Publishingpriset, som är fristående från branschens organisationer, är en heltäckande kommunikationstävling.

Om ett budskap ska nå fram, krävs så mycket mer än god design. I Publishingpriset bedömer en jury både text och visuellt innehåll. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer.Juryn granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier.

– Publishingpriset är en tävling som bedömer hela kommunikationen sammantaget. Därmed bedöms också hela Hallvarsson & Halvarssons samlade kompetens. Det är såklart extra roligt att produkter som vi skapar tillsammans med våra kunder är med i juryns urval, säger Dag Söderberg, chef för Branding och design.

Utdelningen av årets Publishingpriser kommer att ske den 14 november på anrika Musikaliska vid Nybroviken. Där och då avslöjas vilka av finalisterna som kammar hem kategoripriser, specialpriser och – inte minst – Stora Publishingpriset.