I vår vardag som kommunikationsrådgivare ser vi att våra kunder möter en ny ung generation som tar plats och utmanar företag på ett nytt sätt. Generation Z. En generation som kräver förändring, ställer höga krav på företag och samhällsaktörer och själva tar initiativ för att skapa förändring. De ställer allt på sin spets, men vad kännetecknar den unga generationen?
Hur möter vi då det här nya landskapet och den nya generationen?
Generation Z är framtidens generation som vi behöver lyssna på och möta. Vi befinner oss i en revolution där digital transformation och hållbarhet är en överlevnadsfråga för alla företag.
För att nå ut med budskapen mot generation Z krävs både logik och känslor. Det räcker inte med att ha rätt, mottagaren måste känna att det är rätt också. Företagen måste lyssna och visa att de spelar en roll i samhället och människors liv. Det är avgörande för att mottagaren ska bry sig. Varumärke, försäljning och socialt ansvar måste hänga ihop för att skapa den trovärdighet som krävs för att attrahera och behålla kunder.
Vill du veta mer om hur ni möter den nya generationen med rätt kommunikation, kontakta Louise Lindgren på Corporate Communications.
Sveavägen 20
Box 3666
103 59 Stockholm
Som kund hos Hallvarsson & Halvarsson blir du del av någonting större
Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Intellecta, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime, Tomorrow, och Wonderland bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp ‐ H&H Group