Case

Kund

DUX

Uppdrag

Uppdraget har varit att revitalisera varumärket för att kunna växa sig starkare och även attrahera nya målgrupper.

Fakta

DUX är ett svenskt familjeägt designföretag som utvecklar, tillverkar och säljer möbler och sängar globalt. Sedan grundandet 1926 har visionen varit att producera världens bästa plats för återhämtning. Med fokus på genuint hantverk erbjuder DUX premiumkvalitet, komfort och design. Idag drivs DUX av den fjärde generationen Ljung.

Case

Global kampanj för DUX

Facts

Kund

DUX

Uppdrag

Uppdraget har varit att revitalisera varumärket för att kunna växa sig starkare och även attrahera nya målgrupper.

Fakta

DUX är ett svenskt familjeägt designföretag som utvecklar, tillverkar och säljer möbler och sängar globalt. Sedan grundandet 1926 har visionen varit att producera världens bästa plats för återhämtning. Med fokus på genuint hantverk erbjuder DUX premiumkvalitet, komfort och design. Idag drivs DUX av den fjärde generationen Ljung.

Bakgrund

Med DUX unika Pascal-kassetter kan du skräddarsy din sida av sängen så ofta du vill. Vi ville kommunicera DUX unika teknologi på ett attraktivt, modernt och emotionellt sätt, så att alla verkligen förstår vad det betyder och hur de kan förbättra sin sömn.

Lösning

Kampanjen Embrace your differences bygger på tanken att varje människas behov av sängkomfort är unik, oavsett om du delar sängen med någon annan. På din sida om sängen har du det precis som du vill. Ett antal motsägelsefulla budskap “Together apart”, “Sleep independently”, “Embrace your ego” utmanar oss och skapar en kraftfull dynamik till de fridfullt sovande människorna som fotograferas och filmas rakt ovanifrån. Det svart/vita manéret lyfter fram och skapar intressanta grafiska former av helt vanliga sovande människor. Med denna kreativa grund kommuniceras konceptet ut i DUX samtliga kanaler globalt. Kampanjen används även av DUX återförsäljare.

Case